torsdag den 5. marts 2009

Kan i derude give mig et godt råd?

Jeg har ikke fået skrevet de sidste par dage, grundet sygdom og simpelthen fordi jeg er ved at brække mig over slankekurer! Sikkert en dårlig undskyldning, for at jeg kan spise, hvad det passer mig, i følge slanke guroerne, men det hænger mig langt ud af halsen.
Før jeg oprettede denne blog, har jeg været på kur i 2 mdr. og tabt 5 kg. Det er jeg faktisk glad og stolt over.

Jeg vil så gerne tabe mig 10 kg, men jeg føler mig ikke motiveret for det. En anden grund er, at jeg ikke er tyk, men kun ganske lidt overvægtig, hvilket vil sige, at min overvægt ikke er livstruende på nogen måder. Hvis jeg begynder, at spise meget usundt, ikke tænker på kalorier og ikke motionere, så kan min overvægt selvfølgelig blive livstruende på længere sigt. Derfor er det jo nu, jeg skal tage mig sammen, men jeg kan ikke overskue det.
10 kg. er jo ingenting i forhold til svær overvægt, så derfor burde det sgu da ikke være så svært, men det er det!

Har i derude nogle gode råd til mig?

3 kommentarer:

  1. For nogle år siden gik jeg hos Vægtkonsulenterne og tabte 19 kilo. For første gang i mit liv oplevede jeg mig selv som slank, og hele garderoben blev skiftet ud. Så tog jeg 5 kilo på... Dér havde jeg det, som du har nu: "Jeg burde tage mig sammen..." Men det gjorde jeg ikke, - et kilo fra eller til. Og hvor endte jeg? Med at tage det hele på igen, og det er jeg bare SÅ ærgerlig over. Det er bare 10 gange lettere at finde smart tøj, når man ikke skal ha´ en frue-størrelse. Kan du ikke lokke dig selv med en fantastisk lækker gave, hvis du taber de sidste kilo? Hvis det er 5 kilo, du mangler at tabe, så beløn dig selv, når du kun mangler 2½. Kom nu.

    SvarSlet
  2. Hej du.

    Jeg er heller ikke farligt overvægtig, men jeg synes bestemt at 10-20 kg. for meget er værd at gå i bootcamp for. Jeg har selv smidt 15 kg indtil videre, over en længere periode, og mangler 14 endnu for at komme helt ned på min ideel vægt, men jeg kan mærke at den er der nu. Ingen yo yo effekt, simpelthen fordi jeg er mega fokuseret. Jeg benytter helt enkle principper som ikke er svære at overholde - tværtimod. For det første så har jeg fået udregnet hvad mit basalstofskifte er på, for at se hvor mange kalorier min krop behøver for at være sund og rask, med den højde, vægt, alder osv. jeg har. Mit basalstofskifte er på 2100. Derefter så med den viden jeg har (fra slankekonsulent uddannelsen) ved jeg at ét kilo kropsfedt indeholder 7000 kalorier - derfor skal man reducere sit kalorieindtag med 1000 kalorier om dagen for at det sammenlagt kan give et vægttab på 1 kg. om ugen. Jeg spiser derfor 1000-1100 kalorier om dagen, fordelt på sundt og usundt :O)

    Jeg taber mig ca. 1 kg. om ugen... så jeg er ganske tilfreds.

    Jeg benytter websiden madlog.dk til hjælp med at regne kalorieindholdet ud, i de forskellige madvarer og ikke mindt i mængden af disse. Så det kræver en madvægt, et madlog medlemsskab (meget billigt i forhold til ydelsen - 33 kr. om måneden) og en portion motivation.

    Jeg er godt nok også lidt af en motionsfreak - men jeg har startet et fitnesscenter for overvægtige hvor der er virkelig gang i pisken haha... det motiverer mig selv, og dem der kommer hos os.

    Jeg håber du lykkes med din mission - og du skal ikke tænke på dette som en kur - tænk på at du ændrer dit liv for at blive tilfreds med dig selv og din krop... en kur er dødfødt projekt fra start ordi det hedder en kur.... stol på mig.

    Det er et livsprojekt som ingen kan stoppe dig i at udføre.

    Knus herfra

    P.s.
    hvis du skulle få lyst til at prøve madloggen - så kan man teste den gratis på forsiden... det er det værd.

    SvarSlet
  3. I de situationer i mit liv, hvor noget "byder" sig til, så at sige, gør jeg kassen op.

    Hvad vil det "noget" betyde for mig?

    Hvad vil jeg helt konkret få ud af det?

    Har jeg et reelt behov, eller er det bare for "sjov"?

    Når dette er afklaret, og det viser sig, at jeg gerne vil den ting, så handler jeg på det og søger info, viden osv.

    Så, min ven, hvad vil det give dig, at du taber de kilo?

    Hvordan vil dit liv forme sig, når/hvis du smider disse kilo?

    Er du villig til at gøre hvad der skal til for at opnå vægttabet?

    Tænk over det, og lad intet blive selvvalgt livstruende.

    Vælg livet

    SvarSlet